51’inci yol bulundu!

Posted on Ekim 11, 2006

0



51’inci yol bulundu

“Fifty ways to leave your lover

Sevgilinizden ayrılmanın 50 yolu…

O şarkıyı hatırlıyorsunuz değil mi?

Kimbilir kaç kez siz söylediniz, kimbilir kaç kez size söylendi…

Saçma sapan bahaneler…

Sevgiliden ayrılmanın her zaman bir nedeni vardı, nedense 50 yolu oldu.

Ama her zaman 51’inci yol da vardı.

Ve hep o tercih edildi.

Çünkü daha önce söylenen 50 bahane deşifre olmuştu. Ve erkekler nedense hep arkalarında onlara hayran, onlara hâlâ aşık bir kadın bırakmak istediler.

“Seni artık sevmiyorum. Hevesim geçti” diyemediler.

İşte o zaman da hep 51’inci yolu aramaya başladılar.

Hep de buldular.

Ayrılık cümleleri böylece dönemlere göre şekil değiştirip durdu. Süreç, klasik o cümleyle başlamıştı:

“Ben sana layık değilim”

O sinsi cümleyi söyleyen de, duyan da bu cümlenin aslında “Sen bana layık değilsin” anlamına geldiğini biliyordu.

Biliyordu da, yapacak bir şey de yoktu.

Ve artık o cümleyle dalga geçilirken başka bir 51’inci yol arayışı da başlamıştı aslında…

Yani 80’li yıllarda…

O sıralardaki cümle, “Evlenmeye hazır değilim.

Ama emin ol, bir gün evlenmeye karar verirsem o kişi sen olacaksın” oldu.

Hiçbir kadın çıkıp da, “Ne diyen sibop? Seni mi bekleyeceğim?” diyemedi.

51’inci yol arayışında en renkli yıllar 90’lar oldu…

“Seni seviyorum ama bir arada olamıyoruz”

“Senin beklentilerine karşılık veremem”

“Sen çok iyisin, ben seni hak etmiyorum”

“Evlilik beni korkutuyor”

Evet, 90’larda ayrılık, kadınları kırmamanın yollarını daha fazla aradı.

Ama kadınlar yine bir şey diyemediler.

“Beni seviyorsan niye birlikte olmayalım ki?

“Ne beklediğimi nereden biliyorsun ki?

“Benim iyi olduğumu sana kim söyledi?”

“Madem evcilik seni korkutuyordu niye 3 ay sonra gittin onunla evlendin?” diyemediler…

2000’li yıllar biraz daha farklı. Ayrılıklar çok fazla olduğu için 51’inci yolların da konusunu buradan alıyor…

“Birisinden yeni ayrıldım. Kafam çok karışık”

“Bir süre ciddi ilişkiye girmek istemiyorum”

“Bir süre kafamı dinleyeceğim.”

Toparlayamadılar kafalarını…

Şimdi buldukları son yolu söyleyeceğim…

2000’li erkeklerin son ayrılık deklarasyonunu…

Az sonra… 60+lar andropozdalar, onu biliyoruz…

Onlar yalan da söylemiyorlar. Hatta biraz acımasızlar.

Hayat arsızlığı işte… Onların bu “Öleceğim, yaşamalıyım” telaşı bize de sinir getirdi ya, neyse…

“Başkasına aşık oldum” deyiveriyorlar.

Peki ya gençler…

İşte şimdi…

2006 yılının 51’inci yolunu açıklıyorum:

“Depresyondayım”

Depresyondalarmış…

Nasıl yani? Kabul etmek gerekiyor; yaratıcılar…

51 yolu bulmakta kesinlikle iyiler…

Ne diyeceksin şimdi buna?

Söylenecek şey var da…

İki kelimelik…

“… Git”le biten…

Biraz ayıp olur.

Şimdi sıra geldi tüm yılların en geçerli 51 yoluna…

“Bir süre ayrı kalalım”

Üzerine laf tanımam…

Ayrılığın hep tek nedeni var ama nedense 50 yolu…

Ve tercih edilen hep 51’inci oldu…

Posted in: Uncategorized